czwartek, 20 września 2012

Kolejny post inspirowany piosenką

Tym razem cofnę się do czasów, kiedy nie miałam jeszcze Internetu (kanałów muzycznych w TV sumie też). Słuchałam dużo radia, gdzie częściej niż dzisiaj można było usłyszeć bardziej rockowe utwory. Szczególnie lubiłam słuchać "Rokowirówki" Radia Białystok w soboty między 9.00 a 14.00. Poznałam tam wiele ciekawych utworów i wielu artystów... Czasem też wraz z przyjaciółką oglądałyśmy u niej w domu niemiecką Vivę i też było fajnie :P

Zmierzam do tego, że słuchając radia (gdzie nie informują słuchaczy o tytule piosenki i wykonującym ją artyście), czasem udało mi się usłyszeć jakiś fajny utwór, który potem chodził mi po głowie i nijak nie mogłam się dowiedzieć, kto go wykonuje. Teraz nie ma z tym problemu - wystarczy np. zapamiętać wers piosenki i "wygooglować" go. Ale wtedy musiałam się pogodzić z tym, że szybko nie dowiem, co to za piosenka. Też mieliście takie "nieuchwytne" piosenki??

Na dzień dzisiejszy chyba wszystkie z "tajemniczych" piosenek już zidentyfikowałam, a trochę ich było... Przeważnie udało mi się to przypadkiem, przy okazji poznawania utworów jakiegoś zespołu lub oglądaniu różności na YT i wtedy: "Eureka!"

Przykładem może być piosenka Ana's Song Silverchair z 1999r. Ciągle miałam w głowie ten refren, aż natknęłam się na tę piosenkę na YouTube całkiem przypadkowo. Zespół znałam tylko z nazwy i kiedy zaczęłam oglądać ich teledyski, trafiłam na Ana's Song. Taki sobie przyjemny utwór o mniej przyjemnej tematyce... Albo Blurry Puddle of Mudd - też refren ciągle chodził mi po głowie, aż zapomniałam o tej piosence i przypadkiem ją znalazłam. I to było przyjemniejsze uczucie niż znalezienie tytułu utworu przez Google ;)

A piosenką, która mnie zainspirowała do napisania tego krótkiego posta, był utwór Xandrii Too Close Too Breathe, który poznałam, kiedy jeszcze nie słuchałam muzyki, jaką Xandria reprezentuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz