piątek, 10 maja 2013

Ścieżka dźwiękowa do filmu Iron Man

Byłam wczoraj w kinie na filmie Iron Man 3, więc pomyślałam, że sprawdzę i przedstawię soundtrack to tego filmu szczególnie, że oglądając poprzednią część słyszałam The Clash. Zaciekawiło mnie, co jeszcze znalazło się na ścieżce dźwiękowej do przygód Tony'ego Starka/ Iron Mana. Właściwie nigdy jakoś szczególnie nie przywiązywałam uwagi do soundtracku - chyba, że oglądając film usłyszałam piosenkę, którą lubię/znam. 

Jeśli chodzi o pierwszą część Iron Mana, ścieżka dźwiękowa zawiera utwory skomponowane przez Ramina Djawadi, który stworzył też muzykę np. do seriali Gra o Tron i Skazany Na Śmierć. W filmie zostały jeszcze użyte inne piosenki, jak Iron Man Black Sabbath i Back in Black AC/DC, ale nie zostały one umieszczone na oficjalnej ścieżce dźwiękowej do filmu.

Jak się okazało, płyta ze ścieżką dźwiękową do Iron Man 2 to zbiór piosenek AC/DC. Ciekawe... Nigdy nie byłam wielką fanką tego zespołu, ale oczywiście znam trochę ich utworów i też trudno ich z kimkolwiek pomylić. Oto, co z repertuaru AC/DC znalazło się na oficjalnym soundtracku filmu Iron Man 2:
  1. Shoot to Thrill
  2. Rock 'n' Roll Damnation
  3. Guns for Hire
  4. Cold Hearted Man
  5. Back in Black
  6. Thunderstruck
  7. If You Want Blood (You've Got It)
  8. Evil Walks
  9. T.N.T.
  10. Hell Ain't a Bad Place to Be
  11. Have a Drink on Me
  12. The Razors Edge
  13. Let There Be Rock
  14. War Machine
  15. Highway to Hell
Wspomniane The Clash nie pojawiło się na płycie, ale zespół można było usłyszeć w filmie z dwoma utworami: Should I Stay Or Should I Go i The Magnificent Seven. Poza tym mogliśmy usłyszeć Another One Bites the Dust Queen, It Takes Two (Rob Base i DJ E-Z Rock) i Robot Rock Daft Punk.

A co z trzecią częścią Iron Mana? Są dwie płyty ze ścieżką dźwiękową do tego filmu. Pierwsza - Iron Man 3: Original Motion Picture Soundtrack - to muzyka całkowicie skomponowana przez Briana Tylera (twórcy muzyki do filmów takich jak: Oszukać Przeznaczenie 5, Szybcy i Wściekli, Niezniszczalni). Druga - Iron Man 3: Heroes Fall – Music Inspired by the Motion Picture - to utwory różnych artystów. Oto lista:
  1. Imagine Dragons - Ready Aim Fire 
  2. Awolnation - Some Kind of Joke
  3. Neon Trees - Some Kind of Monster
  4. Passion Pit - American Blood
  5. Rogue Wave - No Time
  6. Capital Cities - One Minute More
  7. Mr Little Jeans - Back to the Start
  8. Andrew Stockdale - Keep Moving  
  9. Redlight King - Redemption
  10. Walk the Moon - Big Bad Wolves
  11. 3OH!3 - Bad Guy
  12. The Wondergirls (featuring Ashley Hamilton and Robbie Williams) - Let's Go All the Way
Przyznam się, że nie kojarzę większości tych artystów. Jedyne, które coś mi mówią to Imagine Dragons (słyszałam ich raz czy dwa, ale to nie mój styl) i Andrew Stockdale z Wolfmother (zespół wydaje mi się całkiem interesujący, a samego Andrew możecie kojarzyć z pierwszej płyty Slasha - zaśpiewał tam w utworze By the Sword).

Ale i tak moją ulubioną piosenką z filmu jest I Don't Wanna Miss A Thing Aerosmith! A jakie są Wasze ulubione soundtracki?

16 komentarzy:

  1. Z tego soundtracku do Iron Man 3 kojarzę tylko 3OH!3
    Pozdrawiam, True-Villain.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj, soundtracki! Uwielbiam! Moi faworyci pochodzą chyba z bajek. Pierwsze miejsce to zdecydowanie soundtrack z 'Anastazji'. Wszystkie piosenki są zarąbiste, ale najlepsze jest chyba 'Once upon a December' i 'At the beginning'. Ta pierwsza zwłaszcza za orkiestrę w tle, świetną animację jej towarzyszącą w bajce i chóry. Druga bo głos Donny Lewis ładnie się komponuje z Richardem Marxem :) No i w ogóle piosenki są po prostu przyjemne ^^ Jako starszy rocznik miło wspominam OST 'Króla Lwa' czyli 'I just can't wait to be king', 'Hakuna Matata' i oczywiście 'Can you feel the love tonight'. Osobiście preferuję wersje z bajki, a nie te spiewane przez sir Eltona Johna :) Dalej 'Pocahontas'. Tutaj polskie wersje górują nad oryginałam wg mnie. Zwlaszcza 'Kolorowy wiatr' i 'Mój, mój, mój' Bardzo lubię rownież piosenke 'One jump ahead' z Alladyna oraz 'stranger like me' z Tarzana w wykonaniu Phila Collinsa. Aj!'Herkules'! No przecież. 'I won't say I'm in love' jest ok, 'Ani słowa' jest bardzo ok, ale wersja hebrajska po prostu rządzi, wg mnie :D Z tych nowszych bajek to będzie: "I see the light'. Nigdy bym nie podejrzewała, że Zachary Levi ma taki głos - po twarzy nie widać ;) 'Glitchie glitchie goo' z serialu 'Fineasz i Ferb'. Zaraz, o kilku starociach zapomniałam! Soundtrack do 'Czarodziejki z Księżyca'. Jak słucham 'Princess Serenity's slo w theme' to zawsze czuję się jakbym zaraz miala się popłakać :) 'Cities of gold' intro z anime o tym samym tytule kiedyś nadawanego na polonia 1. Christina Milian - Call me, beep me z 'Kim Possible'. Polska wersja majki Jeżwoskiej też niezła. Swego czasu bardzo lubilam bajkę 'Aparatka' gdzie intro spiewała Małgorzata kożuchowska i bylo, no, fajne :) No to z grubsza jeśli chodzi o bajki. Na pewno o czymś zapomniałam. Teraz filmy :)
    'Music and lyrics' czyli po polsku 'Prosto w serce' (WTF?) Sam film jest świetną komedią. Jest o gwieździe muzyki sprzed lat dlatego w soundtracku jest piosenka jego zespołu. Ma nawet swoj klip. 'Pop! Goes my heart'. Czysty pop lat 80-tych. (Warto film obejrzeć'. Jednak sa też nowe piosenki co jest związane z treścią filmu. np. 'Buddha's delight' w wykonaniu filmowej piosenkarki Cory. No i duecik hugh Grant i Drew barrymore 'Way back into love'. Dalej są już pojedyncze piosenki takie jak: Berlin - 'Take my breath away' (Top Gun), Cardigans - Love fool (Romeo i Julia), Celine Dion - My heart will go on (Titanic), Chris Cornell - 'You know my name' (chociaż za filmami z Bondem nie przepadam),Edwin Colins - A girl like you (Empire Records - fimu nie oglądałam, ale piosenka genialna), Ewan mcGregor i Nicole Kidman - Come what may (Mouline Rogue) plus 'Lady Marmalade', Garbage - The world is not enough (To samo co z Cornellem), Kenny Loggins - Footloose, Limahl - Neverending story, Nędznicy - Castle on a cloud...i jest jeszcze tego masa, ale musze iść spać dlatego przejdę do ostatniego punktu:
    Serial 'Gwiazda od zaraz' gdzie główną rolę gra Alexz Johnson i to jest serial od góry do dołu wypełniony świetnymi piosenkami *_* Zwłaszcza 2 pierwsze serie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WOW, dzięki za tak długą wypowiedź! :D Z bajkami to raczej mam niewiele wspólnego, ale pamiętam piosenki z Króla Lwa i Pocahontas, o których wspomniałaś.

      Wspomniałaś o Ch. Cornellu, jednym z moich ulubionych wokalistów! fajnie, że też ci się podoba "You Know My Name" :) W ogóle chyba na ścieżki dźwiękowe do przygód Bonda trafiają same świetne utwory (Live and Let Die, Goden Eye, The World Is Not Enough, Die Another Day, Another Way To Die, Skyfall).

      Może kiedyś napiszę oddzielny post o soundtrakach ;)

      Usuń
    2. no to jak w bajkach się slabo orientujesz to podrzucę linki piosenek, o ktorych mówiłam :P
      1. Once upon a December (animacja o ktorej mówiłam zaczyna się 1:00)
      http://www.youtube.com/watch?v=qktFsWuHzxE
      2. At the beginning - nie wiedzialam, ze do tego jest klip!!! O.O
      http://www.youtube.com/watch?v=DP6kPVvIEC0
      A jeśli nie oglądalaś 'Anastazji' to obejrzyj bo szczerze polecam. To jest mój numer 1 EVER.
      3. 'One jump ahead'
      http://www.youtube.com/watch?v=fcTC7RkmHac
      4. 'Strangers like me'
      http://www.youtube.com/watch?v=zc3MnoSS5Hw
      5. 'Ani slowa' - natalia Kukulska :)
      http://www.youtube.com/watch?v=jyP-2DEZZc0
      6. a to wersja hebrajska *_*
      http://www.youtube.com/watch?v=EAnBludq7Q0
      7. 'I see the light' - Mandy Moore & Zachary Levi
      http://www.youtube.com/watch?v=ut1_0cRRYeE
      (http://images.starpulse.com/pictures/2008/11/09/previews/Zachary%20Levi-ALO-032527.jpg prawda, że nie wygląda na wlaściciela takiego piknego głosu?)
      8. 'Glitchie glitchie goo'
      http://www.youtube.com/watch?v=ssajla6l8DQ
      9. Princess Serenity's theme song
      http://www.youtube.com/watch?v=TTaD9evnDZg
      10. 'Mysterious cities of gold'
      http://www.youtube.com/watch?v=DcH_ZTF6smY
      11. Call me, beep me - Christina Milian
      http://www.youtube.com/watch?v=LxeYGqy1n3Q
      12. wersja polska - Majka Jeżowska
      http://www.dailymotion.com/pl/relevance/search/kim+kolwiek/1#video=xatrcb
      13. Aparatka
      http://www.dailymotion.com/pl/relevance/search/aparatka/1#video=x5ubcp
      To tyle z bajek co napisałam powyżej :)

      Usuń
    3. a to próbka 'Gwiazda od zaraz'
      'Skin' to chyba mój faworyt
      http://www.youtube.com/watch?v=65FQSarX_og

      Usuń
    4. Bardzo tego dużo, ale na pewno posłucham, dzięki :)

      Usuń
    5. Jeszcze co do piosenek z Bonda. Zgadzam się - sa genialne, ale poza 'Another way to die'. W mojej opinii to nie jest genialne...ani nawet dobre :/

      Usuń
    6. No co Ty?! "Another way to die" jest świetne! Jack White jest genialny! :P

      Usuń
  3. Ach, zapomniałam dodać o jednej wyjątkowej dla mnie piosence. Nie jest ona soundtrackiem do żadnego filmu. Pochodzi z płyty z muzyki inspirowanej filmem 'Alicja w krainie czarów'. Tokio Hotel and Kerli - Strange.
    Tutaj ktoś ładnie zmontował
    http://www.youtube.com/watch?v=NEbu64Ej270

    OdpowiedzUsuń
  4. Po przeczytaniu obczajam właśnie wszystkie piosenki :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Serdecznie zapraszam do mego loga z newsami muzycznymi
    http://muzycznomaniaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Temat rzeka. Mozna by o muzyce filmowej pisac bez konca. Rozpisal bym sie tylko nie mam aktualnie czasu, nie bede wymienial swoich ulubionych filmowych kawalkow bo zabraklo by czasu. Jest mnostwo swietnych soundtrackow, a post o nich to napewno dobry pomysl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie już dawno noszę się z tym pomysłem, ale że wiedziałam, że to temat rzeka, jakoś nie mogłam się za to zabrać...

      W sumie post miał dotyczyć tylko Iron Mana, ale tak jakoś się rozwinął w stronę muzyki filmowej ogólnie, więc już chyba nie będę się powtarzać...

      Jeśli będziesz miał czas i ochotę, zapraszam do podzielnia się swoimi ulubionymi soundtrackami :)

      Usuń
  7. Serdecznie zapraszam na nową recenzję na blogu http://true-villain.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam na nową notkę na True-Villain.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam na nową notkę na True-Villain.blog.pl w której ukazał się konkurs. Koniecznie sprawdź!

    OdpowiedzUsuń