czwartek, 6 lutego 2014

Grammy i inne nagrody muzyczne

Niedawno zostały rozdane nagrody Grammy - jedne z najważniejszych i najbardziej prestiżowych nagród muzycznych. Niestety w muzyce puszczanej przez popularne stacje TV (pop/rnb/hip-hop/dance) orientuję się słabo i większości artystów nie kojarzę, dlatego chciałabym zapytać tych z Was, którzy znają artystów, którzy otrzymali w tym roku tę nagrodę: czy według Was Grammy nadal jest tak prestiżowe, jak było na przykład 10 lat temu? 

Czy nie macie wrażenia, że niektóre osoby je otrzymujące nie zasłużyły, by ich nagrodzić i otrzymały je z powodu swojej popularności/skandali wokół swojej osoby), a nie ze względu na muzykę, jaką tworzą (chociaż trudno mówić o tworzeniu muzyki, jeśli ktoś tylko śpiewa i dobrze wygląda)?

Jak się zapatrujecie na te i inne nagrody muzyczne i jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Bardzo chciałabym wiedzieć, czy jest podobne do mojego.

Ja osobiście nie śledzę już żadnych nagród muzycznych od jakiegoś czasu (ale trafiam na listy nominacji i osób nagrodzonych). Niewielu muzyków, których lubię jest do nich nominowanych i je dostaje. Takie nagrody są bardzo subiektywne, nawet jeśli wygląda to inaczej. Liczy się głos większości, a żyjemy w czasach, w których bardzo często artystka jest tym bardziej popularna, im więcej ciała pokaże i ta większość zdecydowanie zauważa ten przerost formy nad treścią.

Może tylko ja chciałbym, żeby nagrody były przyznawane tylko i wyłącznie za talent?

A może to nie nagrody muzyczne się zmieniły tylko ja (mój gust muzyczny) i dlatego uważam za nieatrakcyjnych muzycznie artystów, których nie lubię/nie słucham, a którzy zostali nagrodzeni?

Czekam na Wasze opinie :)

4 komentarze:

  1. Jak dla mnie, nagrody Grammy straciły na swoim prestiżu i, tak jak napisałaś, są przyznawane wykonawcom, którzy niekoniecznie na to zasługują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam wrażenie, że dziś nominuje się tych popularnych wokalistów itp. by podbić oglądalnośc i zainteresowanie tymi nagrodami. Wiadomo, że dzieciaki chętniej obejrzą Taylor Swift czy lady zgagę niż QOTSA czy The National.

    Nowy post na http://The-Rockferry.blog.onet.pl (relacja z koncertu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie się z tym zgadzam.

      Zapraszam na nową recenzję (Paramore – Ain’t It Fun) oraz KONKURS na blogu http://namuzowani.blog.onet.pl/

      Usuń