niedziela, 1 stycznia 2017

Open Access - Towards The Wilderness (2017)

W tamtym roku miałam okazję przedstawić Wam Ep-kę młodego polskiego zespołu folk metalowego Open Access. Po lekkich zmianach w składzie (nowa wokalistka - Malwina Szałęga, nowy perkusista - Michał Szczygieł) zespół niedługo zaprezentuje swoją pierwszą długogrającą płytę pt. Towards The Wilderness, zawierającą 11 utworów (w tym jeden bonus track).

Lubię folk metal, wykorzystywanie elementów muzyki ludowej, celtyckiej, tradycyjnych lub rzadko wykorzystywanych w metalu instrumentów (skrzypce, flet, lira korbowa i inne), ale zdecydowanie wolę gdy muzyce towarzyszy choć trochę damskiego wokalu (growl w większych ilościach mnie męczy). Pewnie dlatego EP-ka Open Access Over a Mountain Peak od razu mi się spodobała: miała w sobie wszystko, co najlepsze w tym gatunku. Śledziłam więc dalsze poczynania zespołu i ucieszyłam, gdy dostałam możliwość przedpremierowego przesłuchania jego nowej płyty i napisania kilku słów.

Od razu słychać, że skrzypce grają tu ważną rolę - wiele utworów ma intro skrzypcowe. Dzięki temu instrumentowi utwory są bardziej "skoczne" i przywołują folkowego ducha. Tak jest na przykład w otwierającym płytę Call to Arms - długie skrzypcowe intro ustępuje agresywnym gitarom i perkusji, utwór przyspiesza i już nie możemy się powstrzymać od nucenia refrenu. Dodatek męskiego wokalu w tle urozmaica utwór. Płomień życia (utwór dla odmiany w języku polskim) to sztandarowy folk metalowy kawałek, refren natychmiast wpada w ucho,  już widzę jak świetnie sprawdza się na koncertach. Moje ulubione jak dotąd utwory to Chant of the Forest, Płomień Życia i bardziej balladowy My Way, choć im dłużej słucham, tym więcej z piosenek mi się podoba.

Wszechstronny wokal, czasem słodki i delikatny, a czasem zadziorny jest niekwestionowanym atutem tej płyty.

Całej płyty słucha się bardzo przyjemnie, większość utworów jest bardzo chwytliwa - dla fana folk metalu (i nie tylko) na pewno jest to coś wartego posłuchania. Over a Mountain Peak miało potencjał i zespół go wykorzystał. Towards The Wilderness to prawdziwy folk metal z duszą, a to tego z naszego podwórka! Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz