niedziela, 26 maja 2019

Reaction Videos na YouTube

Na YT można znaleźć wszystko. Jeśli nie chce ci się czytać lektury czy nawet jej opracowania, zapewne znajdziesz jakiegoś gościa, który w ciągu 5 minut wyjaśni ci o co chodziło w Lalce, żebyś nie musiał przeciążać swojego umysłu (he he).

Dla mnie jednak ta platforma zawsze wiązała się z muzyką: oglądaniem teledysków (o tym, że je lubię pisałam TU), koncertów (w tym bardzo dużo występów akustycznych, które zawsze uwielbiałam - o koncertach TU) i wywiadów z muzykami. Obejrzałam kilka Making Of różnych teledysków (jeden z moich ulubionych to Making Of Love Like Winter zespołu AFI - jak to było dawno!).

Oprócz rzeczy związanych z muzyką często zdarza mi się oglądać filmy dokumentalne (niektóre niestety często są usuwane zanim zdążę się do nich dobrać) związane z historią, ale i tak dla mnie zawsze YouTube= muzyka.

Dlatego właśnie powstał ten post z napisaniem którego nosiłam się dobrych kilka tygodni. Zaczęło się od Nightwish (niespodzianka, co?). Ghost Love Score w wykonaniu Tarji nigdy nie było moją ulubioną piosenką z ich repertuaru, ale kiedy zobaczyłam poniższe wideo zmieniłam zdanie.


Uwielbiałam wokal Floor, jeszcze kiedy śpiewała w After Forever, ale koncert z Wacken z 2013 roku zasługuje na miano epickiego. I to nie tylko ze względu na Floor - wszystko wygląda i brzmi perfekcyjnie. Teraz zawsze, kiedy słucham tego wykonania moje serce bije szybciej.

Obejrzałam to video wiele razy i pewnego dnia natknęłam się na gościa - Alexa Hefnera, który przedstawia się jako "Hip-Hop Head" i zamieszcza swoje reakcje na utwory rockowe i metalowe, które - jak utrzymuje - słyszy po raz pierwszy. Jego reakcja na powyższe wideo bardzo mi się spodobała - chłopak podchodzi bardzo entuzjastycznie do słuchanej muzyki i choć czasem trudno mi uwierzyć, że słyszał jakiś utwór po raz pierwszy, fajnie się go ogląda. Jest też zabawny: niektóre jego miny i komentarze są bezcenne. Chłopak ma jeszcze mnóstwo innych podobnych filmów - reaguje na Trivium, Chevelle, Epikę, Iron Maiden czy Metallikę.


I nagle odkryłam kategorię filmów na YT jakim są Reaction Videos. Serwis zaproponował mi jeszcze mnóstwo reakcji na występy Nightwish, niektóre były całkiem ciekawe, jak np. te, w których występy Floor (czy Tarji) oglądali i komentowali nauczyciele śpiewu. Szczególnie do gustu przypadł mi kanał Rebecca Vocal Athlete. Bardzo sympatyczna nauczycielka śpiewu nie tyle ocenia głosy osób, których słucha, ale tłumaczy techniki wokalne, których używa śpiewający/śpiewająca. I tak samo fajnie się jej słucha i ją ogląda. Poniżej jej reakcja na wokal Jareda Leto (który zawsze budził sprzeczne opinie tak samo jak np. wokal Ville Valo, ale o tym za chwilę). Polecam ten film i inne jej reakcje (ma też Nightwish, Chrisa Cornella, Faith No More czy mnóstwo gwiazd pop).


Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie poszukała reakcji na HIM ;) Niestety znalazłam tylko jedną przyzwoitą. ale za to jaką! Słyszałam i czytałam pozytywne opinie na temat wokalu Ville, ale tych negatywnych zawsze było bardzo dużo. Ville jest bardzo niedocenianym wokalistą, pewnie dlatego, że HIM zawsze był zbyt ciężki dla fanów popu i zbyt lekki dla "prawdziwych" fanów metalu. Dlatego bardzo się ucieszyłam, że ktoś wreszcie docenił wokal Ville. Ktoś, po kim (z wyglądu) nie spodziewałabym się tego. Dodałam nawet komentarz pod filmikiem, który potem został wyróżniony przez właścicieli kanału :) Reakcja tego starszego słuchającego też była bezcenna. Szkoda tylko że potem zamiast na wokalu skupili się tatuażu Ville... Wybrali Wicked Game, bo z jakiegoś powodu wszystkie teledyski czy występy zespołu mieli zablokowane przez YT :( (EDIT: mają jeszcze reakcję na It's All Tears z koncertu Viva Overdrive i też im się podobało)


Tak oto straciłam trochę czasu oglądając reakcje innych ludzi na wokalistów czy wokalistki, których głosy bardzo podziwiam ;) Dobrze wiedzieć, że nie tylko ja oszalałam na punkcie Ghost Love Score na żywo w wykonaniu Floor i że jest przynajmniej jeden facet, który docenia wokal Ville.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz