czwartek, 10 maja 2012

Embrio

Notka o kolejnym "wyszperanym" zespole. Embrio jest to chorwacki zespół, grający coś w stylu rocka gotyckiego. Ma na koncie dwa albumy demo: To My Beloved (2002) i Gabriel's Grief (2005). Słychać inspirację HIM, Black Sabbath i Type O Negative, a szczególnie HIM. Ich muzyka bardzo kojarzy mi się ze wczesnymi nagraniami HIM, szczególnie że głos wokalisty może przypominać głos Ville Valo: jest podobnie niski i głęboki. Poza tym widziałam na YT ich cover Wicked Game (a aranżacji HIM, a nie Chrisa Issaka) gdzie wokalista, gitarzysta i lider Embrio (Branimir Vugdelija, który niestety zginął w wypadku motocyklowym w 2007 - szkoda wokalisty o tak interesującym moim zdaniem głosie) brzmiał jak Ville Valo na początku swojej kariery.

Znalazłam też audio gdzie śpiewa on Gone with The Sin. Przez kilka pierwszych sekund miałam poważne wątpliwości, czy to jednak nie jakieś oszustwo i nie jest to Ville Valo, ale potem zauważyłam różnicę, podobieństwo głosu duże. Jeśli ktoś ciekawy, to tutaj wstawiam audio do przekonania się na własne uszy: 


Aktualnie zespół ma nowego wokalistę i podobno niedługo wyda nowy album zatytułowany Nothing Is The Same, ale co ciekawe, z tego co udało mi się wyczytać są to piosenki nagrane jeszcze z poprzednim wokalistą! Na pewno zostały "odświeżone" w miarę możliwości, ale zachowano wokal Branimira. Poza tym zespół wydaje płyty samodzielnie, nie jest pod "opieką" żadnej wytwórni, więc chyba nie można kupić ich płyt poza Chorwacją...

W rodzinnej Chorwacji zespół jest już jednym z najbardziej znanych, zyskał sobie uznanie na wielu festiwalach np. Slovenian Metal Camp. Piosenki takie jak Thousand Miles Away czy No More Rising to "hiciory" jeśli można o czymś takim w ogóle mówić w przypadku takiej muzyki. Poniżej dawka twórczości zespołu: Thousand Miles Away z płyty Gabriel's Grief z 2005 r.:


Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz